زمان جاري : سه شنبه 01 خرداد 1403 - 11:44 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / سلامت / بهار نارنج و فشار خون
ارسال پاسخ جديد
بهار نارنج و فشار خون
تعداد بازدید: 49
majale6salamat آفلاين

ارسال‌ها : 22

عضويت:16 /3 /1397

تشکر شده : 1

بهار نارنج و فشار خون

با فرا رسیدن فصل بهار، طبیعت مازندران هر ساله شاهد شکفتگی شکوفه های بهار نارنج با بوی تند مطبوع و منظره چشم ‌نوازی است که همواره دوستداران بهار را به این استان همیشه سبز می کشاند.
تصویر: http://health.pnu-dl.ir/wp-content/uploads/2019/04/مضرات-بهارنارنج-بارداری.jpg
بهار نارنج همان شكوفه درخت نارنج است كه در فصل بهار درخت را زینت داده و در فصل های پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می ‌دهد.
كاربرد اصلی این گل به‌ همان صورت گل خشك و به ‌خصوص عرق در طب گیاهی است .
عرقی که از شکوفه‌های نارنج تهیه می‌شود عرق بهار نارنج نامیده می‌شود که طبیعت آن نیز گرم و خشک ،نشاط آور، تقویت کننده مغز، باز کننده گرفتگی مجاری بینی، از بین برنده ترشحات سینوس‌ها و دستگاه تنفس می باشد.
برای مصرف دارویی شكوفه‌های بهار نارنج را صبح زود که به حالت غنچه ی نشكفته است، می چینند و سپس در محلی تاریك سریع خشك می ‌كنند تا تغییر رنگ ندهند.
حسین صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود،با اشاره به اینکه برگ های درخت نارنج در فصل بهار در اختیار افراد قرار دارد اظهار داشت:جمع آوری این گلبرگ ها در فصل پاییز نیز امکان پذیر است.
وی بیشترین استفاده از گلبرگ های بهار نارنج را در صنعت عطر سازی دانست و گفت: از گلبرگ های این گیاه روغن پتیک گرین و برگامو استخراج شده که اغلب در صنعت عطرسازی استفاده می شود و از گران ترین عطرهای دنیا است.
بهار نارنج و فشار خون
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: به طور وسیع در کشورهای الجزایر،مراکش،تونس،ایتالیا از گل های درخت نارنج برای صنعت عطرسازی استفاده می کنند.
صادقی یاداور شد: در کشور ما از گلهای درخت نارنج اغلب در معطر کردن چای و یا در پختنی ها از جمله شعله زرد استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه بهار نارنج در روزهای افتابی دارای بیشترین مقدار روغن است افزود: در روزهای ابری و بارانی مقدارروغن استخراج شده از این گلبرگ ها بسیار کم است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه صبح ها بهترین زمان جمع اوری بهار نارنج است گفت: بهار نارنج باید در مکانی مناسب ، دمای 50 درجه و به دور از نور آفتاب خشک شود تا عطر خود را از دست ندهد.
صادقی با اعلام اینکه استفاده از بهار نارنج در مازندران بازار وسیعی دارد افزود: می توان صدها هکتار از باغات را به این امر اختصاص داد و به عنوان کارافرینی از آن استفاده شود که این امر کاملا اقتصادی و قابل رقابت است.
وی یادآور شد: عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد پرهیز کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: زنان باردار نیز از استفاده بیش از اندازه عصاره بهار نارنج خودداری کرده و بی محابا مصرف نکنند.
صادقی استفاده از بهار نارنج را برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از بهار نارنج برای اشتهاآوری ، بهتر شدن هضم غذا، کاهش وزن و جلوگیری از آلودگی های قارچی در طب چینی اشاره شده است.
پنجشنبه 02 خرداد 1398 - 21:36
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: